Лињачки: Оптужбе без чињеница
- Најпре бих желео да се извиним што се мешам у до- писивање између Жељка Бодрожића функционера странке Саше Јанковића и Жељка Бодрожића новина- ра, фотографа и главног и од- говорног уредника „Кикиндских“ новина. Као командант Штаба зимске службе, међутим, у обавези сам да због грађана, а не вас, одговорим на неистине које се тичу рада Зимске службе- наглашава у саопштењу за јавност Миливој Лињачки, командант Штаба зимске службе, реагујући на спекулације, које је, у вези са временским приликама, у својим новинама пласирао уредник латиничних „Кикиндских“.
- Смотра Зимске службе се сваке године одржи пред сам почетак периода зимског одржавања путева, прегледа се исправност механиза- ције фирме која је на тендеру добила тај посао и то се ради у последњих 10 година, па је чудно да сте тек сад приметили ову активност - наглашава Лињачки и додаје:
- А Чолакова смотра камиона који нестану током зиме, није Вам сметала?! Лаж је да нигде није било возила „Градитељ НС“. Можете погле- дати, ако желите, грађевински дневник који је вођен током свих активности Зимске службе, у коме за сваки дан пише колико је возила било на терену, у ком временском интервалу, као и колико је соли посуто на коловозу ког приоритета. Такође, да вас упознам и да сваки камион у себи има уређај који се зове тахограф - мерни уређај који служи за аутоматско записивање брзине и пређеног пута возила, као и врсте и трајања активности возача а поседују и ГПС уређај на основу ког пратимо и путању којом се крећу. Подаци из тахографа и ГПС уређаја са подацима из грађевинског дневника се поклапају, па као такви не доводе у сумњу да ли се радило или није. Због грађана напомињем да ништа од ових података нисте тражили, али и шта ће Вам чињенице - поручује Лињачки глодуру латиничних локалних новина.
- Стекао сам утисак да не знате како и под којим околностима индустријска со де- лује, па ћу бити слободан да вам то укратко и објасним. Со има дејство до -5 степени целзијуса, а преко те температуре дејство нестаје, осим ако је на коловозу обимнији саобраћај. Тек тада се снег топи. Такође, снег на коловозу мора да достигне висину од најмање 6 центиметара да би се могао уклањати. У свим снежним данима температура је била нижа од –10 степени и снег се ледио на коловозу. Тек кад се лед истопи, тада се стиче могућност да се он са коловоза уклони. Није било дана да се у 10 часова преподне снег налазио на коловозу, осим на саобраћајницама другог приоритета због слабог интензитета саобраћаја, иако смо и на тим саобраћајницама посипали со.
У периоду од 20. фебруара до 5. марта била су уведена дежурства у пункту зимске службе. Кад су биле интензивније снежне падавине, повећавао се и степен приправности, а самим тим и већи број механизације и људства који је радио на чишћењу снега. У том периоду је на коловозима првог и другог приоритета посуто 106 тона индустријске соли, што такође може да се провери увидом у документацију, коју исто нисте тражили ни видели - јасан је Миливој Лињачки.
Извор: Нове кикиндске новине