Вести

Позитиван договор са Метро-паркингом и АСА-ом

Председник општине, Павле Марков, говорио је о темама које су у прошлости веома заокупљивале грађане Кикинде и изнео је позитивне резултате у решавању тих проблема. Ради се конкретно о две теме, а то су уређење паркинг делатности у општини и партнерство са АСА-ом, као и сви проблеми који су се јављали у сарадњи са ова два предузећа.

Марков каже да је локална самоуправа јавно изразила незадовољство по питању уређења паркинг система у Кикинди и сарадње са фирмом Метро-паркинг Север, као и по питању регионалне депоније.

„Проблем јесте био компликован, али локална самоуправа је заузела став, изрази смо незадовољство и изнели своје захтеве, што је и први формални корак када желите да промените неки уговор. Сви захтеви су били јавни, како не бисмо дошли у ситуацију да улазимо у преговоре и узимамо дискрециона права одлучивања по питању будућих односа са ове две компаније“ рекао је Марков.

Након неколико месеци преговора и састанака са представницима две фирме, постигнути су договори који значајно мењају ситуацију у корист грађана Кикинде и саме општине. У допису Метро паркинг Север-а, који је стигао на адресу општине, стоји да они прихватају све услове које је власт поставила пред њих. Како Марков наглашава, Метро-паркинг није испунио уговорну обавезу и да је остало неких 9,3 милиона динара нереализованих улагања.

„Они су прихватили да изврше улагања у износу од тих 9,3 милиона динара и то у неколико година“ - истакао је председник општине.

Такође, зарачуната је камата у износу од непуних 400.000 динара због неблаговременог плаћања обавеза према општини и прихваћено је да и то дуговање буде плаћено до краја месеца.

„Што се тиче спорног наплаћивања 10% прихода од доплатних карата, знате да су они годинама плаћали нешто што су они тумачили да је уговором предвиђено, док смо ми сматрали да све што улази у појам карте мора да се обрачуна 10%, што значи да ће они у будућности плаћати 10% на све карте“, наглашава Марков.

Оно што свакако највише интересује грађане Кикинде јесте цена доплатне карте, односно казне за оне који не плате редовну карту, а која је до сада износила 1200 динара.

„Ми смо сматрали да је то непримерено велика цена, која је толика и у другим, много већим градовима, и наш став је био да та карта буде 300 динара.“

Руководство Метро-паркинг Севера је прихватило ову примедбу и цену, уз услов да казна буде плаћена у року од 8 дана, те да уколико се у том року не изврши плаћање, казна буде 1200 динара. Накнада за одношење непрописно паркираног возила „пауком“ је смањена за 50%, а Метропаркинг је у обавези да изгради депо за одлагање однешених возила, те да организује предају аутомобила у току 24 часа, сваког дана у недељи. Локална самоуправа није прихватила захтев за повећање цене редовне карте за ову годину и, како каже Марков, добро ће се размислити да ли ће се такав захтев прихватати у наредних неколико година.

„Оно што је, можда, занимљиво јесте формирање посебне комисије коју ће чинити представник Општине, представних Удружења потрошача и представник компаније, а која ће одлучивати о свим жалбама грађана. Дакле, када дође до кршења одређеног прописа, када се установи да постоји одређени проблем, казна се неће извршити док се не заврши жалбени поступак. Предузеће је дужно да у року од 8 дана писмено одговори на све рекламације корисника и уколико тако не поступи сматраће се да је рекламација основана.“

Метропаркинг ће морати да одржава и чисти паркинг места, да их обележава најмање два пута годишње и додели бројеве у складу са законским решењима, да води уредну евиденцију о свим рекламацијама корисника и да уведе додатну толеранцију на неплаћање паркирања у времену од 5 минута. Све ово ступа на снагу 22. фебруара, колико је потребно да се донесу све одлуке и испуне све формално-правне процедуре.

Друга тема била је питање депоновања смећа и регионалне депоније. Оно што јесте било спорно је свакако цена, коју је утврдила претходна власт, а која је била 25€ по тони депонованог смећа.

„Ми смо тражили да та цена буде изражена у динарима, 2600 динара, уз 200 динара попуста за редовно плаћање. Када се то прерачуна у Еуре, то износи негде око 20€ по тони и то је цена коју ће у будуће плаћати Општина за депоновање смећа. Када количину депонованог отпада помножите са овом разликом видећете да је то велика разлика.“

Дуг општине у износу од 58 милиона динара биће репрограмиран на три године, а разлика у ценама у износу од 15 милиона динара ће свакако бити одбијена од овог дуга. Такође је планирано да се социјално уроженим категоријама, корисницима социјалне помоћи, у сарадњи са Центром за социјални рад, омогући нижа цена услуге одношења смећа. Исто тако, мала предузећа, са малим бројем запослених, ће плаћати нижу цену одношења смећа, тачније, цена ће се обрачунавати као грађанству, тј. по броју чланова домаћинства, односно броју запослених. Договорно је и да ће АСА учествовати у реконструкцији Теремијског друма, уколико и страна која је уништила тај део пута обезбеди остатак средстава.

„Што се тиче региона, поново је започета и активно се ради на причи суштинског враћања регионалне депоније у Кикинду. Дакле, договор је да се, како се која Општина из региона прикључи депонији, том динамиком иде у спуштање цена услуга“ – наглашава Марков.

Као у случају са Метропаркингом, договорено је оснивање комисије која ће одлучивати по жалбама грађана, што практично значи да се извршења неће реализовати док се не одлучи по жалби грађана.

Марков је на крају истакао да су ово питања и проблеми који трају годинама, те да су одређене политичке странке ове теме израбљивале у изборним кампањама, а да притом ништа конкретно нису учиниле у смеру решавања тих проблема. Лично је задовољан постигнутим, јер су овим мерама учињене милионске уштеде за Општину, тачније негде око 50 милиона динара.